اچ‌ پی: راهبرد جدید مایکروسافت در حوزه موبایل منجر به تغییر برنامه‌های ما شد

14b429f5-2a27-4c04-8d17-4e367c47ead4

یکی از مدیران بلندپایه‌ی اچ‌پی اعلام کرد که کاهش تمرکز مایکروسافت بر حوزه‌ی موبایل، منجر به توقف برنامه‌های این شرکت برای توسعه محصولات ویندوزفونی شد.

اواخر ماه گذشته، شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه اچ‌پی قصد توقف عرضه‌ی الیت ایکس ۳، گوشی ویندوزفون خود را در ماه نوامبر دارد. اچ‌پی با رد این شایعه اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۹ قصد فروش این گوشی را دارد؛ اما به نظر می‌رسد تغییر برنامه‌های مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل منجر به این شد که اچ‌پی نیز برنامه‌های خود برای توسعه‌ی بیشتر اکوسیستم ایکس ۳ را کنار بگذارد.

نیک لازاریدیس، مدیر اچ‌پی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، می‌گوید با تغییر رویکرد مایکروسافت، اچ‌پی ناچار به تجدید نظر در تصمیماتش شد:

مایکروسافت همانند اغلب شرکت‌ها، تصمیم به تغییر راهبردش گرفت؛ در نتیجه آن‌ها برخلاف برنامه‌های پیشین خود، در حال حاضر تمرکز کمتری بر حوزه‌ی موبایل دارند.

با توجه به این موضوع، ما نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که بدون هدایت و پشتیبانی مایکروسافت، اقداماتمان بیهوده خواهد بود. اگر نرم‌افزار و اکوسیستم سیستم‌عامل در دسترس نباشد، جایی برای ما نیز نخواهد بود؛ زیرا ما یک کمپانی نر‌م‌افزاری نیستیم.

بر طبق اظهارات لازاریدیس، اچ‌پی یک نقشه‌ی راه کامل در اختیار داشت که شامل ساخت و عرضه‌ی محصولات بیشتری بود. وی می‌گوید:

قرار بر این بود که ایکس ۳ به دو شاخه تقسیم و در ادامه محصولات بیشتری تولید شود.

در حال حاضر، برنامه بر این است که فروش ایکس ۳ و پشتیبانی از آن تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشته باشد.

ما قبلا برنامه‌های جدید مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل را به‌روشنی شرح داده‌ایم. در نتیجه، این شرکت در حال حاضر حضور کمرنگی در این بخش دارد. مایکروسافت به‌جای تمرکز بر سخت‌افزار یا تقویت پشتیبانی از اکوسیستم خود، توجهش را به توسعه و گسترش سرویس‌هایش برای کاربران اندروید و آی‌اواس معطوف کرده است. آخرین خبر غیر منتظره در این باره، احتمال انتشار مروگر اج برای هر دوی این پلتفرم‌ها تا پایان سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید